Шрифт Helvetica

Helvetica - це один з найпопулярніших шрифтів у світі

У нашому повсякденному житті, цей шрифт постійно у нас на очах перед очима: назви зупинок, робочі документи, меню в ресторанах, лейби на одязі, адресні таблички, написи на косметиці та продуктах, книги так можна продовжувати нескінченно .... 
Після війни в 50-і роки світ дизайну прагнув до краси, лаконічності й демократизації. Саме тому найбільш популярним і бажаним вважався швейцарський стиль. 
Маленька швейцарська компанія Haas'sche Schriftgiesserei, розробляє і продає шрифти, однак їхні справи йдуть погано - тиснуть конкуренти. Багаторічний досвід директора словолитні Едуарда Хоффмана і висока потреба в шрифтах на ринку сама собою наштовхує на розв'язання проблеми. Потрібно придумати ідеальний шрифт, який захочуть всі! Основні ідеї,про те, яким саме повинен був бути новий продукт у Хоффмана вже були, залишається тільки знайти талановитого виконавця. Ним виявився дизайнер Макс Мідінгер, який мав узятися за реалізацію задуманого. 
За основу береться кілька старих шрифтів Schelterische Grotesk (1880 р.) і Akzidenz-Grotesk (1896). Готові відбитки новонародженого Haas Grotesk з'являються в 1957 році. Хоффман відсилає зразки в головний офіс, новий шрифт незабаром схвалюють, ось тільки назва не підходить. Потім шрифту дають назву Helvetica - застаріла латинська назва Швейцарії, проте в результаті було прийнято назву Helvetica, що в перекладі з латинської означає «Швейцарська». З'явившись в 1961 році, Helvetica поступово завойовує увесь світ. 
Як їй це вдається? Відповідь проста: вдалий дизайн і відмінний маркетинг. Helvetica виглядає розбірливо, нейтрально і серйозно. Ось головна відповідь, саме тому з самого початку її купують тільки серйозні компанії: Deutsche Bahn, BMW і т.д. Потім шрифт потрапляє в користування Adobe та Apple. З розвитком інформаційних систем Helvetica зручно брати за основу і вона розростається до відомих масштабів, що і сама стає відомим брендом, який широко використовується у всьому світі. 
На рахунку шрифту Helvetica десятки логотипів відомих брендів:
1. McDonald's; 
2. Nestle; 
3. Muji; 
4. Toyota; 
5. Skype; 
6. BMW; 
7. Google;
8. Intel; 
9. Jeep; 
10. Lufthansa; 
11. Motorola; 
12. Panasonic; 
13. Stimorol; 
14. Zanussi 
У більш глобальних масштабах всі створені логотипи умовно можна розділити на дві категорії: Helvetica та всі інші. 
Всім відомо, що у будь-якого бренду завжди знайдуться свої прихильники та противники. Дизайнер який, сумнівається при виборі шрифту, часто чує пораду: «Не знаєш який шрифт взяти, бери Helvetica». Цей зовні простий шрифт не буде відвертати увагу від інформації, а значить підійде в будь-якій ситуації. 
Helvetica-шрифт без зарубок із суворим горизонтальним зрізанням закінчень. Саме на його виборі зупинилося уряд США для форми податкових декларацій та написи назви своєї країни на військовій техніці. 
Первісна версія Helvetica за 61 рік серйозно змінилася. Результат роботи Хоффмана і Мідінгер 1957 року істотно відрізняється від того, що сьогодні заведено називати Helvetica. Наш теперішній шрифт більш квадратний, а внутрибуквенний просвіт навпаки округлений. Мідінгер випустив кілька варіацій шрифту, потім над нею ще попрацювали співробітники Adobe та Apple, щоб використовувати в цифровому форматі. 
Напевно, така мінливість і є секретом успіху Helvetica ...